tisdag 14 juni 2011

Fina och hårfria ben på stranden

Jag tycker om det mesta med sommaren, de långa sovmornarna, baden och värmen. En sak som jag inte gillar med sommaren är att allt kroppshår blir så pinsamt synligt. Tidigare år har jag tagit bort hår med hjälp av hårborttagnings produkter från Veet eller använt mig av en rakapparat. I år tänkte jag prova något nytt, nämligen en epilator.

Epilator är en liten maskin som rycker bort hår istället för att klyva hårstråna som en rakapparat gör. Fördelen med epilering framför rakning är att huden blir helt fri från hår och därmed mycket mjukare och lenare. Nackdelen är att det gör ganska ont att epilera, särskilt när man har mycket hår på kroppen. När jag testade min nya epilator tog det dessutom väldigt lång tid att få bort all hårväxt, jag var tvungen att gå över samma område flera gånger innan jag blev nöjd med resultatet. Jag måste ändå säga att epilatorn gör sitt jobb och klarar man bara av att ta lite smärta blir resultatet enormt bra - så vill du bli kvitt kroppsbehåring är epileringsapparaten ett bra hjälpmedel.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar