fredag 30 december 2011

Sverigemästare 2011?

Imorgon natt avgörs vem som blir Sverigemästare i SEO 2011! Efter en olidligt spännande tävling där deltagarna turats om att inneha topp-positionen, har det så blivit dags att slutgiltigt utse den oemotsagda Sverigemästaren. Trots att deltagarantalet är allt för klen för att man skall kunna betrakta segraren som bäst på SEO, är en seger i tävlingen alltjämt en tydlig markör för vilken nivå sökmotoroptimeringen i Sverige befinner sig år 2011.

I detta nu tycks ledaren medhjälp av rena black hat metoder lyckats placera sig högst för de aktuella sökorden. Det kommer definitivt bli intressant att se hur länge denne kan hålla sig kvar som "Sverigemästare i SEO" efter de att tävlingen avgjorts. Spännande är också att det uppenbarligen går att "lura" sökmotorer förhållandevis enkelt.

Mest imponerad är jag annars av mastareiseo2011.suntuubi.se/ som tillsynes utan större ansträngning lyckas hålla sig i topp tre enkom medhjälp av smart sökmotoroptimering. Likaså känner jag mig hedersamt slagen av tävlingens två seo2011.se. Dessa både bidrag är av allt att döma SEO-tävlingens stora behållning.

Min egen sida seo2011.n.nu ligger just nu på en fjärdeplats men jag hoppas fortfarande på att sidan skall kunna klättra ett par placeringar och drömmer givetvis om att få ta första platsen så här i elfte timmen. Just nu verkar det emellertid inte helt sannolikt.

Slutligen vill jag passa på att önska alla ett gott nytt SEO 2011 år, med förhoppning att 2012 blir ett lika trevligt år för alla sökmotoroptimerare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar