söndag 8 maj 2011

Bada badkar

Varför är det så skönt att bada badkar? Är det för att det för att man får varmt vatten eller för att man slipper alla nyfikna blickar? Jag vet inte, men jag vet att jag älskar mitt badkar. Jag köpte mitt kar i höstas, hade förmodligen tur som hittade det bland alla billiga badkar på nätet. Fick betala ett par tusen kronor mer för mitt svensktillverkade Hafa men det var det värt!


Minst en gång i veckan njuter jag av ett hett bad med badolja. På kanterna brukar jag ställa doftljus med vaniljdoft. Det är underbart att sjunka ner och låta sig uppslukas av vattenmassorna. Det känns som man svävar, befinner sig i en tidlös rymd där man bara är. När jag väl torkat mig och hoppar i ett par rena och fräscha plagg känner jag mig renad till både kropp och själ.

Varför är det så skönt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar